מגזין אישה - איתך בכל זמן!

"במשך חמש שנים הייתי מתעוררת בוכה בגלל כאב הפרידה מבעלי לשעבר"

יהודית קונפורטי
יהודית קונפורטי: כבר כשהייתה ילדה בת שמונה ידעה מה קורה אצל השכנה הנבגדת וכיצד היא מרגישה

יהודית קונפורטי, משלבת NLP עם תקשור ובמרחב הקסום שלה, שם היא מטפלת, היא מעבירה ערבי תקשור אינטימיים ותיאטרון מוזיקלי שבו היא יוצרת, מלחינה, שרה ומנגנת בפסנתר

"במשך חמש שנים הייתי מתעוררת בוכה בגלל כאב הפרידה מבעלי לשעבר. במסגרת מיזם ייחודי בשם 'יושבת שבעה על הזוגיות שהייתה' הזמנתי חברים ואוהבים לשבת איתי בבר השכונתי במשך שבע שעות ולדבר איתי על זוגיות ועל פרידה. דיברנו על המשמעות הגבוהה של פרידה ועל כך שפרידה היא תמיד הדדית. זה היה חזק מבחינה נפשית עד כדי כך שמצאתי את עצמי במיון ביום למחרת. הייתי צריכה תמיכה, שאנשים ישמעו ויחבקו אותי ושהסבל שלי ייראה. זה עזר ובסופו של דבר הפסקתי לבכות. גם אם לא באופן מודע, זה נתן כוח לנשים להכיר בסבלן, לא להחביא אותו ולתת לגיטימציה לכאב. הייתי צריכה את הטקס הזה, העצירה, החיבוק וההכרה בסבל ולא יכולתי ללכת קדימה – גם אם זה נעשה לא לפי הספר".

כך מספרת יהודית קונפורטי, דמות רנסנסית בעלת נוכחות כריזמטית, המכונה "מכשפה לבנה". בסלון ביתה ברמת גן המעוצב באופן מתוחכם יש קסם מיוחד, וכל הירוק פורץ דרך חלונות הענק השקופים בלופט שלה. "שקוף בדיוק כמוני", היא אומרת. "אין דרך לחיות פרט לאותנטיות ולשקיפות".

היא חלוצה בתחום ה-NLP, שאותו היא משלבת עם אינטליגנציה על חושית, מה שנקרא: תקשור. בעבר עבדה כקופירייטרית וכמנהלת קריאטיבית. בזכות השילוב בין עיסוקה בעבר לעיסוקה הנוכחי היא מצליחה לגרום לקפיצות קוואנטיות למי שפוקד את המרחב הקסום שלה – שם היא מטפלת, מעבירה ערבי תקשור אינטימיים, שם אירחה בעונה השישית של התוכנית "בואו לאכול איתי" ששודרה בכאן 11, ושם היא גם מציגה את התיאטרון המוזיקלי "מזדקפת בסלון" שבו היא יוצרת, מלחינה, שרה ומנגנת בפסנתר.

כשהיא מעניקה ייעוץ עסקי וממתגת עסק היא מתחילה תמיד באבחון בעזרת תקשור, "כי ברמת התודעה הגבוהה רוחניות ועסקים נפגשים. כל בעל עסק הוא קודם כל בנאדם. אני חייבת להבין את המקור לדפוסי המחשבה שלו ורואה את האמת מעבר למילים המדוקלמות".

במפגש אחד אצלה בקליניקה הביתית היא מעניקה למי שמגיע אליה תשובות ברורות לגבי מה תוקע אותו בחיים: זוגיות, ייעוד, יחסים עם עצמך ועם הסביבה. בשל העובדה שהיאNLP Trainer , הדרגה הגבוהה והבינלאומית, היא יודעת היטב מה לעשות עם המידע שהיא מקבלת.

למה יש אנשים שקשה להם לבקש כסף על העבודה שלהם – יהודית קונפורטי

לערבי התקשור שלה מגיעים בממוצע 15-10 אנשים ולפעמים אף יותר, שמקבלים בנוסף לתשובות נחרצות גם אהבה ללא תנאי במסגרת הקבוצה שנוצרת. רבים מגיעים סקפטיים, כולל הסטנדאפיסטית דינה אור, שאמרה באחת ההופעות שלה שיהודית עושה מהפכים בחיים לאנשים ושהיא מהפכנית. "המשתתפים בערבי התקשור מדברים בעיקר על הדיוק ועל האמת. אחד הלקוחות שלי אמר לי: "כשאת מעבירה מסר למישהו אחד, כולם מועצמים ממנו'. אני נכנסת בעיני רוחי לתוך הגוף של מי שמבקש ממני ייעוץ, ויחד איתו ועם כוח על אנו מייצרים שינוי. המחמאה הכי גדולה שלי היא שגם הבן שלי, ד"ר בחקר המוח, מבקש ממני תשובות בתקשור לגבי מערכות היחסים שלו", אומרת יהודית.

לדבריה, ב"חזקה מברזל" (הוצאת קונטנטו) – ספר על ריפוי ומחלה שכתבה והוציאה לאור בשנת 2009, יש קודים ופיתרונות "שאפילו איני מודעת אליהם. אני פותחת דף בספר ומיד מקבלת תשובה. כתבתי אותו מודרכת יום יום, וכל העולם התגייס לכתיבה. הספר 'פותח' את הראש של הקוראים ומלמד איך לרכך את הסבל. בספר מופיעים ציורים שציירה בתי נוי מאז שהייתה ילדה ועד לבגרותה, האדם חזק כשהוא מכיר בכשלים ובחולשות שלו ובחמלה אליהן", היא אומרת.

כבר כשהייתה ילדה בת שמונה ידעה מה קורה אצל השכנה הנבגדת וכיצד היא מרגישה. "זה היה מטורף. לא יכולתי לשאת את כאבה, כי כילדה הייתי ממש "בלי עור' וסגרתי את עצמי בבועת הגנה. רק כשבתי חלתה, כשהייתי בת 31 בשיא פריחתי כאישה וכאישה יוצרת, התחלתי מסע רוחני של הבנה של 'למה זה קרה לי'. במקביל לעבודתי כקופירייטרית וכמנהלת קריאטיבית למדתי הילינג. ידיי כבר התחילו לקבל תשובות וידעו לומר לי מה רוצה לומר כל חלק בגוף רוצה לומר. ישבתי מול הגינה והיתה בי כמיהה והשתוקקות לראות יותר. למחרת התחלתי לראות לעומק בתוך הגוף של אנשים. התחלתי לתקשר באומץ! בלילה של אותו יום התעוררתי משנתי וראיתי דמות הולוגרמית מצביעה עליי כאומרת: 'נבחרת!' פחדתי כי לא הייתי בשלה לראות.

ליהודית יש שפע של דיסיפלינות: כתיבה, הלחנה, סטיילינג, עיצוב, שירה ונגינה בפסנתר. היא מגלה כי רצתה להביא ל'בואו לאכול איתי' ששודרה בכאן 11 את משנתה – להטיל ספק ולפשפש במניעים שלנו. "אנשים החמיאו לי על הבגדים שלבשתי ועל העיצוב של הבית שלי. בתוכנית העמידו מולי אישה שהרגשתי מולה חוסר אונים אל מול המקובעות המסוכנת שלה. בתבניתיות יש סיכון אל מול אמיתות לכאורה חד משמעיות. כך למשל, אם תזמני ותתמקדי – תהיה לך זוגיות. אם עבדתי עם האשה על כל החסמים שגיליתי בה ועדיין אין לה זוגיות, האם זה אומר שמשהו לא בסדר אצלה? הרי מדובר בזימון שיש לנו עליו רק 50 אחוז שליטה. נדרשת צניעות בכל הקשור ליכולתנו להשפיע על המציאות.. הרגשתי שאנשים לא הכירו מספיק מי אני, אבל בהחלט התרשמו מהכנות ומהדיוק שלי באבחון. הייתי רוצה שאנשים יכירו את יכולתי לעשות לאנשים מהפך בחיים בכל מקום שאליו אני נכנסת. זאת התוכנה שלי – לייצר שינוי".

בימים אלו היא מופיעה בביתה עם "מזדקפת בסלון" – מופע תיאטרון מוזיקלי בסלון על מה שמתחת לתשוקה, שנולד מסיפור אהבה שלה עם גבר מולטי שפגשה בים בתל אביב. יהודית: "במופע שלי אני מספרת על ההתמכרות אליו. התמכרות תמיד מכסה על פציעה, ובמקרה שלי מדובר בבגידה. אני הופכת להיות כלי ומוכנה לחיות ללא הפגנת אהבה מצידו, כי הוא פוחד להרגיש. אני מדברת את עצמי חלשה (חזקה מברזל זה להודות בחולשה) על כך שאני נשארת בקשר לא שלם – רק כדי לקבל קביעות וביטחון מדומה, ואני ננגסת לאטי.
השירים נכתבו מתוכי ורק הייתה חסרה לי מוזיקה. עבדתי עם שי חמני על מוזיקה מקורית שאני שרה".

"מזדקפת בסלון" מדבר על מה שמתחת לתשוקה, על האמת שמתחת ועל החוזים הסמויים של האהבה. במופע היא מארחת, מגישה שתייה ואוכל טעים שהיא מבשלת. "נשים שצפו במופע אוהבות שאני אומרת אמירות שהן לא מרשות לעצמן אפילו לחשוב. אני נותנת לגיטימציה להתאהב גם כשאת לא בת 16, והקהל מקבל לגיטימציה ליצירת קסם וגם להבנה עמוקה לחוזים הבלתי כתובים ביחסים", היא אומרת.

השיר "ככה רדודה" מהמופע "מזדקפת בסלון" בביצוע של יהודית קונפורטי:
אני מאוהבת בגבר שאוכל בידיים…

בגיל 45 היא עלתה לראשונה על הבמה כשהופיעה בהצגה בשם "וויצק" בתיאטרון פרינג'. הבמאי נועם בן אז"ר נתן לה לגלם ולהמציא באופן חופשי את דמותו של שוטה הכפר, והיא יצרה דמות של קורוס – מכשפה, בתולה ומלאך. בחרתי לשיר בגרמנית שירים של מרלן דיטריך וגם זכיתי בפרס שחקנית מצטיינת. בדקתי למה עליתי לבמה בגיל כה מאוחר, ורק כשעשיתי עבודה עם שחזור גלגולים עבורי – הבנתי. ראיתי את עצמי כאישה שחורה שמופיעה על הבמה באלזס בצרפת, שם מדברים גם גרמנית. באותה עת שנאתי את הקהל. הבנתי את התיקון שעשיתי, וכשעליתי לראשונה לבמה בצוותא הרגשתי שאני בבית. כיום התקשור שאני עושה הוא לגמרי כפי שאני על הבמה: אני חווה בעוצמה את הקהל, את עצמי וגם את האנשים מסביבי. זה מה שקורה בערבי התקשור שאני עורכת אצלי בסלון".

כשיהודית הייתה בשיא יצירתה כקופירייטרית, חלתה בתה נוי, אז רק בת חמש, במחלת פרקים קשה. "עברתי גיהנום כמי שליוותה אותה כחולה, אבל לימדתי אותה לא להיות קורבן. היא עדיין מקבלת זריקות ביולוגיות ועברה ניתוחים, אבל היא יוצרת מוזיקה, אמנית, מרצה ואנימטורית, ויש לה אישיות חזקה מאוד". בשיא אותה תקופה קשה התחילה יהודית לעבור ליווי עם המורה הרוחנית זיו אליה, עשתה מסע לטיפול בעצמה והתפתחה באופן מואץ. פתחתי את כל המסכים של חיי לצד מחלת בתי. לא נתתי לעצמי ליפול לערך שמחלה יכולה להעניק". 

יהודית, שכינויה הוא"White witch" , יצרה קורס אלכימאים המשלב בין תקשור לטכניקותNLP  ומביא את הרוח לחומר. היא תמיד עובדת עם הרגליים על הקרקע לצורך מימוש עם הראש בעננים. גם בערבי התקשור שלה היא מבשלת לאורחים, שמגיעים לקבל תשובה נחרצת להחלטות חשובות בחייהם. "אני יכולה לתת לאנשים תשובה ברורה לגבי מה שעוצר אותם בחיים ולראות מה הפוטנציאל של הזוגיות שלהם, מהם השיעורים ומהם החוזים הסמויים. התשובות שאני מקבלת הן כמו קלפים, שיורדים אליי, כמו גם מילים והולוגרמות. אני רואה את האמת ואומרת אותה ללא חשש. למעשה, אני רואה את האנרגיות של האנשים ומנגישה אותן למילים ולמשפטים".

יהודית היא גם מדריכת פילאטיס ומקפידה בעצמה על גוף חטוב. היא נולדה ברחוב יפת בתל אביב, וחודש לאחר לידתה עברו הוריה לבת-ים, שם גדלה עם הים והתחברה אליו עד כדי כך שהיא מקפידה להיות שזופה במשך כל ימות השנה. בצבא שירתה ביחידה סודית של חיל המודיעין בדרום הארץ. אחרי הצבא למדה לתואר ראשון בפיתוח תוכניות לימוד ואומנות באוניברסיטת תל אביב, התחתנה עם יוסי שהקים סטודיו לעיצוב. בגיל 24 נולד בנה דור, שהיה מפעילי המחאה החברתית בישראל בשנת 2011 וכיום חי בארצות הברית, דוקטור לחקר המוח וכותב ספר על הקשר שבין המוח למדיטציה. בגיל 27 הייתה אמא לנוי, שעבדה בסטראט אפ של אחיה בקליפורניה. בגיל 30 למדה יהודית טלוויזיה וכתיבה והחלה לעבוד במשרדי פרסום.

היא מציינת כי המעשר שלה לקהילה זה הייעוץ העסקי המסובסד מטעם המדינה, דרך מעוף לעסקים קטנים. "אני מלווה עסקים דרך כל המסכים של חייהם, הזוגיות, היחסים עם הילדים, הפחדים והחסמים שלהם מלחשוף את עצמם או מלהצליח. המתנה התודעתית הכי גדולה שלי היא להביא את עצמם בנוכחות מלאה ללא צורך להתנצל. אני לא מאמינה בצניעות אם יש לי קבלות".

לדף הפייסבוק של יהודית קונפורטי:
https://www.facebook.com/judith.konforty

דילוג לתוכן